Bądź ekspertem

Baner Biznes Internetowy i Uroda Oriflame

Kto nie chce być ekspertem?

Ekspert od problemów

Postawiłem chyba niewłaściwe pytanie. Wszyscy znamy odpowiedź.

Wszyscy są ekspertami. Wszyscy dokładnie wiedzą, co należy zrobić, aby było lepiej. Wszyscy wiedzą:

  • co ma zrobić rząd,
  • jak ma postąpić właściciel upadającego biznesu,
  • sąsiadka mająca problemy z synem
  • i mąż uskarżający się na wredną żonę.

Wszyscy znają się na wszystkim. Prawda?

Tylko dlaczego sami mają problemy? Dlaczego mają złe relacje w rodzinie, biznes, który nie chce wystartować i podupadające zdrowie?

Nie można być ekspertem od wszystkiego, a te wszystkie pseudo – eksperckie rady są po prostu zwykłymi bzdurami zasłyszanymi tu i tam i nie mające nic wspólnego z prawdziwą wiedzą. Nikomu nic nie pomagają i nikomu nic nie dają.

Wszyscy jednak mówią: „Bądź ekspertem, budując swój biznes”.

No to, jak zostać ekspertem i po co?

Bądź ekspertem

Jeśli chcesz budować swój biznes w Internecie (poza Internetem również), nawiązywać kontakty z ludźmi, którzy chcą mieć z Tobą dobre relacje, musisz się czymś wyróżniać. Takich osób, jak Ty, są miliony w Internecie.

Wszyscy znawcy tematu mówią: stań się ekspertem w jakiejś dziedzinie, wtedy ludzie przyjdą do Ciebie, do Twojego biznesu, do Twojego mlm-u, programu partnerskiego…

Musisz stać się człowiekiem nadzwyczajnym, wtedy ludzie Cię zauważą.

Człowiek nadzwyczajny robi to, czego nie robią inni, nie lubią tego robić lub im się nie chce. Człowiek niezwykły jest kompetentny i zdobywa zaufanie ludzi poprzez swoją wiedzę i otwartość na potrzeby innych.

Człowiek niezwykły, to ekspert.

W Internecie znalazłem takie definicje eksperta:

  • „Ekspert, to specjalista w danej dziedzinie, osoba o teoretycznej i praktycznej znajomości danego tematu.”
  • „Ekspert to osoba, do której kompetencji ma się zaufanie, prezentuje szeroki horyzont myślenia oraz dogłębną wiedzę z danej dziedziny.”

Czy edukacja uczyni Cię ekspertem?

Tak, ale nie mam tutaj na myśli szkoły. Calvin Coolidge powiedział, że: „Szkoła nie jest końcem, lecz zaledwie początkiem edukacji”. Musisz przejść przez teorię i praktykę. Musisz znaleźć dziedzinę, w której będziesz ekspertem. Wąską dziedzinę. Może to być Twoje zainteresowanie, które wystarczy tylko zgłębić, może to być Twoja pasja, która daje Ci wiele przyjemności, a może to być całkiem nowy temat.

To już musi być Twoja decyzja.

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, stań się ekspertem i dawaj innym swoją wiedzę. Tak, dawaj, nie sprzedawaj. Na sprzedaż przyjdzie czas później. Nie będę tutaj oryginalny, jeśli powiem, że dając tę wiedzę, nie możesz czegoś w zamian oczekiwać, a już nie wspomnę –  żądać. Nie możesz, co chwilę, zachęcać swoich obdarowanych do przyłączenia się do Twojego biznesu.

Przeglądając wiele stron zobaczyć możemy mało treści, mało wiedzy, a jedno co jest widoczne, to produkt i zachęcanie: „Zapisz się do mnie!Nie rób tak.

Ludzie wejdą do Twojego biznesu, nie dla wspaniałego produktu, nie dla planu marketingowego, ale dla Ciebie. Ludzie muszą Cię najpierw polubić. Najpierw zbuduj relację, a dopiero wtedy usłyszysz pytania w stylu: „Czy mogę z Tobą pracować”.

Jest to droga dość długa, ale warta przejścia.

Bądź użytecznym ekspertem

Inaczej ktoś powie o Tobie: „On jest jak zegar bez wskazówek. Istnieje, działa, jest obecny, ale nie przekazuje żadnych informacji, nie świadczy żadnych usług. Jest bezużyteczny.

Bądź więc użyteczny i buduj swoją markę eksperta, czego Ci serdecznie życzę.

Marek Grabowski


Tags: , , ,




There are no comments - Add Your Comment!

Name* Mail Adress* Blog / Website

Czemu służy to pytanie?