Co to jest Program 7 Minutowy Trening?

Zapisy do Akademii Zdrowego Życia

Nasz start i doświadczenie w 7 minutach.

 

Radość z ćwiczeń w programie 7 minutowy trening

Od pół roku ćwiczymy (razem z moją Krysią) według Programu 7 Minutowy Trening.

Ćwiczymy tylko klika minut co drugi dzień.

I co? Są efekty?

Ano, są!

Wiele osób pyta mnie, o co chodzi w tym Programie.

Poniżej przedstawię ten Program od mojej strony.

Z Programem 7 Minutowy trening spotkałem się w momencie wejścia tej inicjatywy do Polski. Oglądałem webinar inauguracyjny 27 listopada. I nie zdecydowałem się na wejście. Dlaczego?

Ponieważ mam swoje lata i nigdy nie ćwiczyłem. W tym wieku zaczynać uprawiać kulturystykę? Jakoś mnie to nie pociągnęło. Interesowała mnie strona biznesowa. Ale, jak mam polecać coś, czego nie używam? Nie wypada, prawda?

Minęło trochę czasu i zdecydowałem się jednak.

Ćwiczymy w domu bez przyrządów. A oto efekty.

  • Schudliśmy po kilka kilogramów. Ja 4 kilogramy, Krysia 2 kilogramy. Ale nie waga jest tutaj najważniejsza.
  • Nasza sylwetka nabiera innych kształtów. Budują się nam mięśnie. Widać je wyraźnie i na całym ciele. Dla mnie jest to nowość, ponieważ nigdy przedtem nie miałem tak podkreślonych mięśni. „Kaloryferów” jeszcze nie mam (chociaż jeden poziom już się pokazał), ale jestem przekonany, że niebawem… Mięśnie budując się, zakłócają trochę spadek wagi. Nasze ciała zmieniają swoje kształty, co widzi Krysia, ubierając ubrania, które mogła nosić dopiero przy znacznie niższej wadze.
  • Nasze samopoczucie się poprawiło. Sprawność również. Łatwej nam (zdecydowanie) wchodzić i schodzić po schodach. Ciało jest bardziej elastyczne. Czujemy się pełni energii i radości do życia. Oczywiście ma na to również wpływ pożywienie, jakie spożywamy, ale jestem przekonany, że ćwiczenia też mają w tym duży udział.
  • Powoli ćwiczenia stają się naszym nałogiem. Nie możemy doczekać się dnia, w którym będziemy ćwiczyć. Może to brzmi śmiesznie, ale tak jest.

No to, na czym polega ten Program 7 Minutowy Trening?

Jest to zestaw ćwiczeń indywidualnie dobranych dla Ciebie. Po zapisaniu się do tego Programu dostajesz zestaw pytań, dzięki którym ustalasz swój profil. Pytania dotyczą Twojego wzrostu, wagi, sprawności (co potrafisz zrobić), doświadczenia w ćwiczeniach… w sumie chyba 15 pytań. Następnie wybierasz, co chcesz osiągnąć i gdzie chcesz ćwiczyć: w domu, czy na siłowni. Wybierasz również opcję; ćwiczenia z przyrządami, czy bez.

Następnie otrzymujesz zestaw filmów. Filmy podzielone są na okres 10 dni. Co drugi dzień masz kilka filmów ćwiczących daną partię ciała.

  1. Klatka i tricepsy
  2. Odpoczynek i regeneracja
  3. Grzbiet i bicepsy
  4. Odpoczynek i regeneracja
  5. Ramiona i brzuch
  6. Odpoczynek i regeneracja
  7. Mięśnie czworogłowe ud
  8. Odpoczynek i regeneracja
  9. Mięśnie dwugłowe ud i łydki
  10. Odpoczynek i regeneracja

I wracasz do dnia pierwszego.

Ćwiczenia wykonujesz zgodnie z instrukcją na filmie powtarzając je kilkanaście razy, najlepiej od 6 do 12. W tym momencie mięśnie powinny być tak zmęczone, że nie masz już siły wykonywać ćwiczenia dalej. Robisz krótką przerwę i wykonujesz kolejne ćwiczenie. Całość zajmuje Ci kilka – kilkanaście minut. Do tych samych mięśni wracasz dopiero po 10 dniach.

Co dzieje się w trakcie tych 10 dni?

Zobacz na poniższym filmie.

 

W ciągu pierwszych pięciu dni mięśnie są załamane, są w fazie katabolizmu. W przedziale drugich pięciu dni, w fazie anabolicznej, mięśnie regenerują się i rosną. Dopiero po tych dwóch fazach możesz wrócić do tych mięśni, kiedy one przystosowały się już do zwiększonego wysiłku.

Musisz pamiętać, że przy treningu siłowym Twoje mięśnie rosną pomiędzy ćwiczeniami. W ten sposób spalanie tłuszczu jest produktem ubocznym, ponieważ mięśnie palą tłuszcz. Im większa jest masa mięśniowa, tym więcej spali tkanki tłuszczowej.

W treningu kardio (bieganie, aerobik)  spalanie tłuszczu rozpoczyna się dopiero po 40 minutach. Aerobik i bieganie działają tylko wtedy, kiedy ćwiczysz. W 7 minutowym treningu najważniejsze rzeczy dzieją się między ćwiczeniami, w ciągu tych 10 dni.

Co wolisz:

  • Codziennie biegać na bieżni przez godzinę?
  • Ćwiczyć tylko 7 minut 3 razy w tygodniu?

Skąd pomysł takich ćwiczeń?

Jak pewnie wiesz, człowiek już od 25 roku życia traci tkankę mięśniową. W wieku około 40 lat, nagle zauważa, że zaczyna przybierać na wadze. Zastanawia się, co się dzieje. Jem – mówi – to samo, zachowuję się tak samo, ale tkanki tłuszczowej przybywa.

Dzieje się tak dlatego, że brakuje tkanki mięśniowej, która spala tłuszcz. Brakuje mięśni do spalenia tkanki tłuszczowej i tłuszcz się odkłada. Zaczynasz stosować diety odchudzające, organizm odpowiada efektem jojo. Zaczynasz biegać, idziesz na aerobik, ale nie masz w tym wytrwałości. To wymaga ciągłego poświęcania dużej ilości czasu i pieniędzy.

Wreszcie poddajesz się.

Program 7 minutowy trening wymyślili dwaj przyjaciele – Joel Therien i Chris Reid. Następnie udostępnili go on-line. Obaj stosowali te ćwiczenia, trenując i wygrywając swoje międzynarodowe zawody.

Chris Reid to Mistrz Świata w teakwondo w 2004 roku. Jako trener wykształcił pięciu kolejnych mistrzów świata.

Chris Raid twórca programu 7 minutowy trening

Joel Therien w swojej karierze dochodzi do 6 miejsca na świecie w zawodach BodyBuilding. Ćwiczy kulturystykę od 12 roku życia.

Joel Therien założyciel 7 minutowego treningu

Program jest płatny i kosztuje $9,97 miesięcznie lub $147 rocznie.

  • Czyli ok. 30 zł miesięcznie abonament miesięczny.
  • Lub ok. 12,50 zł miesięcznie abonament roczny.

Czy jest ktoś w Polsce, kogo na to nie stać?

 

Jak jest Twoja decyzja?

Przedstawiłem Ci Program 7 Minutowy Trening od strony klienta. Jestem z niego bardzo zadowolony, dobrze się czuję i moje oczekiwania, co do mojej sprawności i sylwetki są bardzo wysokie. Jestem przekonany, że podjąłem dobrą decyzję.

Dodatkowe informacje możesz przeczytać na stronie 7Minutowy Trening

Program 7 Minutowy Trening jako Program Partnerski

A na koniec, powiem Ci, co najlepsze jest w tym Programie. Jest to

świetny program zarobkowy.

Teraz jednak przedstawiam tylko aspekty klienckie.

Jeśli chcesz ćwiczyć i modelować swoją sylwetkę, być osobą sprawną, pełną energii i zdrowia, zarejestruj się w Programie 7 Minutowy Trening!

REJESTRACJA

Będzie mi bardzo miło, jeśli w ten sposób będę mógł Ci pomóc.

Marek Grabowski

 

 


Tags: , , , ,




There are no comments - Add Your Comment!

Name* Mail Adress* Blog / Website

Czemu służy to pytanie?