Jak to było w San Marino

San Marino to trzecie od końca pod względem wielości państwo świata. Mniejsze są tylko Watykan i Monako. San Marino to najstarsza republika świata. Położone jest 20 kilometrów od znanego włoskiego kurortu wypoczynkowego Rimini, na wzgórzu Monte Titano na wysokości 749 m n.p.m.

Będąc na jednej ze Złotych Dyrektorskich Konferencji Oriflame w Rimini we Włoszech, pojechaliśmy zwiedzić San Marino. To było lato 2005 roku.

Z Rimini wyjechaliśmy autokarem. Droga z Rimini jest dwupasmówką i jedzie się łatwo, jednak ruch i skrzyżowania powodowały, że trasę pokonywaliśmy powoli.

Wreszcie ukazał nam się widok wzgórza z San Marino.

Widok wzgórz z San Marino

San Marino to miasto typowo turystyczne. Po przekroczeniu głównej bramy znaleźliśmy się w grupie turystów z całego świata. Nie potrzeba tutaj żadnej mapy, czy planu, wystarczy poruszać się z grupą zwiedzających turystów i dojść można do każdego ważnego punktu. Co też zrobiliśmy.

Początek w San Marino

San Marino to promenada wąskich uliczek prowadzących coraz wyżej i wyżej. Na każdej uliczce kuszą sklepy z alkoholem, biżuterią, modnymi ciuchami i… butami.

Sklep z butami w San Marino

Oczywiście zakupiliśmy kilka par damskich bucików, bo ceny były całkiem przystępne i gama rozmiarów (chodzi o mały rozmiar), kolorów, fasonów aż powodowała zawrót głowy.

klepy z alkoholem w San Marino

I te sklepy z alkoholem. Ceny wolnocłowe i na naszą kieszeń. W każdym sklepie jest możliwość degustacji.

Degustacja w sklepie w San Marino

Im więcej zwiedziliśmy sklepików z alkoholem tym łatwiejsza decyzja o zakupie.

zakupy zrobione w sklepie w San Marino

Wąskie, wybrukowane uliczki, pełne kolorowych butików sprawiają niesamowite wrażenie. Cały czas wspinamy się w górę.

uliczki w San Marino

uliczki w San Marino 2

uliczki w San Marino 3

Po drodze zwiedziliśmy Piazza Della Liberta – plac przy którym stoi gmach Pallazzo Publico.

Piazza della Liberta

Pallazzo Publico to siedziba rządu San Marino, władz miejskich i jednoizbowego parlamentu San Marino. Na czele parlamentu stoi dwóch kapitanów-regentów, którzy są wybierani co pół roku.

Pallazzo Publico 1

Budynek Pallazzo Publico zbudowano w średniowieczu.  Na szczycie jest zwieńczony wieżą zegarową. Wewnątrz znajduje się 60-osobowa Wielka Sala Rad, Sala Zgromadzeń i Sala Głosowań.

Pallazzo Publico 2

Palazzo Pubblico widnieje na monecie 2 euro z San Marino.

Idąc dalej w górę dochodzimy do zamku La Rocca o Guaita.

Twierdza La Rocca o Guaita

Zamek został zbudowany w XI wieku. Twierdza ta jest usytuowana na samym szczycie góry Titano i nazywana jest również Pierwszą Wieżą (Prima Tore). La Rocca o Guaita wchodzi w skład trzech fortec usytuowanych na trzech szczytach góry Titano,  połączonych murem obronnym. Pozostałe dwie twierdze to: La Cesta o Fratta z XIII w. ulokowana w najwyższym punkcie Monte Titano (mieści się w niej Muzeum Starej Broni) oraz La Rocca Montale, która jest w prywatnych rękach.

Te trzy wieże są symbolem San Marino.

Wyglądając poza mury można podziwiać piękne widoki.

piękne widoki z San Marino

San Marino na Monte Titano z leżącym poniżej Borgo Maggiore, łączy kolejka linowa o długości 1,5 km.

kolejka linowa na San Marino

San Marino założył na przełomie III i IV wieku kamieniarz z Dalmacji, Marino. Wspiął się na Monte Titano, gdzie założył małą wspólnotę chrześcijan prześladowanych za wiarę w czasach Dioklecjana. San Marino z powodzeniem oparło się XIX-wiecznemu procesowi zjednoczenia Włoch. Przetrwało również chwilowe okupacje w czasie II Wojny Światowej. Obecnie zajmuje powierzchnię 61,2km2  i posiada ok. 33 tyś. mieszkańców.

knajpka w San Marino

Na zakończenie zwiedzania wstąpiliśmy do pięknej restauracji, gdzie oprócz jedzenia, wypiliśmy po lampce czerwonego wina. Z restauracji podziwialiśmy dalej piękne, wąskie uliczki San Marino.

widok z knajpki w San Marino

Do Rimini wracaliśmy zmęczeni, zadowoleni, z wielkimi zakupami.

Gorąco polecamy San Marino.

Krysia i Marek

Zapraszamy do naszych biznesów.

Biznes internetowy na bazie urodyBiznes internetowy na bazie zdrowego odżywiania

Tags: , ,

There are no comments - Add Your Comment!